Ilias Rohem ny tränare för herrlaget!

Vi är mycket glada att kunna meddela att Ilias Rohem kommer vara ny huvudtränare för herrlaget under säsongen 2024! Ilias är en ung, meriterad, och mycket kunnig tränare som förra säsongen var assisterande tränare i Älmeboda Linneryd. Innan det har han varit assisterande tränare i Nöbbele samt huvudtränare för P17 & P19 i Växjö Norra. Ilias är också aktiv som fotbollsutvecklare på Smålands Fotbollsförbund.

Ilias passar perfekt den profil som fotbollssektionen har haft då man letat efter en tränare och vi har stora förhoppningar på att Ilias ska kunna bidra med att utveckla vår fotbollsverksamhet i föreningen. Sedan första samtalet med Ilias har vi fokuserat på att göra allt vi kunnat för att knyta till oss honom och med fin backning av styrelsen är vi väldigt stolta över att ha lyckats med det trots konkurrens med andra klubbar högre upp i seriesystemet.

Vi hoppas inom kort kunna komma med fler nyheter om en assisterande tränare till Ilias och förstärkningar på spelarsidan.

Varmt välkommen till föreningen Ilias!

Ilias och tillträdande ordförande Henrik Risberg skakar hand.

Ilias tillsammans med tillträdande ordförande Henrik Risberg.